شهر کرمان ۱۳۰۰ لیتر آب کمبود دارد اجرای طرح‌های رفع تنش آبی در استان کرمان

بعد از ۱۸ سال؛ «سد عنبران» تا فصل تابستان به بهره‌برداری می‌رسد
2023/05/31
نوسازی شبکه آب شهرستان کنگان ضروری است
2023/05/31

علیرضا عبدیان در جلسه تنش اضطراری که به صورت ویدئوکنفرانسی با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد اظهار داشت: در شهر کرمان ۱۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب وجود دارد و در اوج مصرف نیاز آبی سه‌هزار و ۳۵۳ لیتر بر ثانیه است.
به گزارش روابط عمومی‌ شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان خاطرنشان کرد: پنج شهر کرمان، رفسنجان، سیرجان ، زرند و بم دارای تنش آبی هستند که طرح های اضطراری برای رفع مشکل آنها در حال انجام است و در صورت تأمین اعتبار به اتمام می‌رسند. وي ادامه داد: برای رفع تنش آبی در شهر کرمان حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه برنامه ریزی شده و تا کنون ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اجرای کامل آن نیازمند تأمین اعتبار است. وی افزود: در شهر رفسنجان دو حلقه چاه حفر و تجهیزشده و تا ۱۰روز آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود و با مدیریت توزیع و فشار آب مشکل کم‌آبی در تابستان رفع می‌شود اما مخازن این شهرنیازمند تأمین اعتبار هستند.
عبدیان تصریح کرد: طرح‌های اضطراری در زرند به خوبی اجرا شده و سه حلقه چاه حفر و تجهیز شده و ایستگاه پمپاژو مخزن ۱۰۰۰ تکمیل شده است و در شهر سیرجان به‌دلیل کاهش بارندگی سطح آب در سد تنگوئیه افت داشته و برای مشکلاتی را به‌وجود آورده که برای رفع آن حفر و تجهیز پنج حلقه چاه آغاز شده و ایستگاه پمپاژ ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان خردادماه به اتمام برسد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان بر تأمین اعتبار برای اجرای کامل طرح‌های آبرسانی اضطراری در استان تأکید کرد و افزود: برای رفع تنش آبی در شهر بم نیز يك‌کیلومتر خط انتقال انجام شده و تا پایان خرداد ماه يك حلقه چاه حفر و تجهیز و وارد مدار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *